۞ خبر روز :
حمایت رسانه دولت از اخراج اساتید.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار شرق گیلان » اسلایدر
  • شناسه : 2351
  • 29 آوریل 2024 - 21:44
  • ارسال توسط :
  • نویسنده : مرتضی پورمقدم
کشت بادام زمینی در آستانه اشرفیه آغاز شد

کشت بادام زمینی در آستانه اشرفیه آغاز شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: کشت بادام زمینی در ۳۰۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان آغاز شده است.

به گزارش شرق گیلان نیوز ، سید علی موسوی ۱۰ اردیبهشت ماه در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: پیش بینی می‌شود بادام کاران گیلانی امسال ۱۱ هزار تن پیله خشک به ارزش اقتصادی ۱۲ میلیارد تومان برداشت کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه شهرستان آستانه اشرفیه با ۲۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت بادام زمینی قطب تولید این محصول در گیلان است، اضافه کرد: در شهرستان‌های تالش، رشت، رودبار و بندرانزلی نیز بادام زمینی کشت می‌شود.

 

وی با بیان اینکه بادام زمینی هر ساله در اردیبهشت ماه کشت و برداشت آن از اوایل شهریورماه آغاز می‌شود، گفت: بادام زمینی گیلان با داشتن دوره رشد ۱۱۰ تا ۱۲۰ روز از کیفیت مناسبی برخوردار بوده و به دلیل طعم مطلوب، مورد پسند و استقبال مصرف کنندگان است.

موسوی با اشاره به اینکه بیش از ۵۰۰۰ خانوار گیلانی در زمینه تولید و بهره برداری بادام زمینی فعالیت دارند، عنوان کرد: هشت کارخانه و ۲۰۰ کارگاه سنتی در زمینه فرآوری این محصول در استان فعال است.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*