۞ خبر روز :
حمایت رسانه دولت از اخراج اساتید.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار لاهیجان » اسلایدر
  • شناسه : 1756
  • 30 ژانویه 2024 - 14:13
  • ارسال توسط :
  • نویسنده : مرتضی پورمقدم
سینما شهرسبز لاهیجان افتتاح شد
با حضور مسولین شهرستان و استان ؛

سینما شهرسبز لاهیجان افتتاح شد

آیین بازگشایی سینما شهر سبز لاهیجان با حضور مسئولین و اصحاب فرهنگ و هنر روز دوشنبه 9 بهمن 1402 برگزار شد .

به گزارش پایگاه خبری شرق گیلان نیوز ،با اتمام عملیات بازسازی سینما شهر سبز لاهیجان ، آیین بازگشایی این مرکز با حضور روح اله بخشی نژاد فرماندار ،حجت الاسلام والمسلمین سید جواد سلیمانی امام جمعه ، امیر حسین طاهری  مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی گیلان ، بهرام خوشحال معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل فرهنگ وارشاد گیلان و جمعی دیگر از مسئولین و اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه روز دوشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۲ برگزار شد.

در ابتدای این مراسم سلیمانی امام جمعه شهرستان لاهیجان طی سخنانی ابراز داشت : سینما نیاز ملی و حقیقتا معلم ماست . وی با استناد به نظر کیارستمی در مورد سینما گفت: غربی ها سینما را بزرگترین جادوی غرب عنوان می کنند ولی کیارستمی سینما را بزرگترین واقعیت غرب نامید چرا که هم می تواند واقع بینانه عمل کند هم می تواند واقعه ساز باشد .

وی در ادامه از راه اندازی مجدد سینمای لاهیجان ابراز خوشحالی کرد و افزود: در شهری که سینماگران بزرگی دارد فعالیت دوباره این مرکز اتفاقی فرخنده و میمون است و باید از این ظرفیت استفاده کرد . سلیمانی در ادامه سخنان خود با اشاره به اهمیت نقش سینما اضافه کرد: وقتی بریتانیا می خواست آمریکا را وارد جنگ کند و فرانسه و انگلیس و آمریکا بر علیه نازی ها باشند از سینما استفاده کرد . فیلم کازابلانکا برای آوردن آمریکا به صحنه جنگ جهانی دوم بود .

امام جمعه شهر لاهیجان افزود: من شکست فرهنگی شهر را در خالی بودن سینما می بینم. باید مقوله سانسور کم شود و در تولید فیلم به واقعیتهای اجتماعی بیشتر پرداخته شود . ما در حوزه های مختلف از جمله محیط زیست ، دفاع مقدس و … قهرمانانی داریم ؛ باید قهرمان سازی شود تا موقعیت برای ارتباط برقرار کردن نسل جوان فراهم شود سینمای یک جامعه اگر موفق شود یقینا فرهنگ آن جامعه نیز ترقی خواهد کرد.

در ادامه برنامه روح اله بخشی نژاد فرماندار لاهیجان بازگشایی این مرکز را به فال نیک گرفت و گفت: بسیاری از لاهیجانی ها با این سینما خاطره دارند . وی افزود: در حوزه فرهنگی نقش سینما و تاتر بسیار ارزنده و مهم است .

فرماندار با گرامیداشت یاد مرحوم آصفی مدیر سینما شهر سبز لاهیجان این مکان را به عنوان یک مرکز ارزشمند فرهنگی برای شهر عنوان کرد و از تمامی کسانی که در باز گشایی آن نقش داشتند تقدیر و تشکر نمود .

در ادامه برنامه عکسی از موقعیت مکانی منزل روانشاد آصفی  که ۵۰ سال قبل توسط فریدون محمدی دوست یکی از هنرمندان عکاس قدیمی لاهیجان گرفته شده بود به همراه لوح تقدیر به خانواده آن مرحوم اهدا شد.

و در پایان فیلم ” ضد” به کارگردانی امیرعباس ربیعی برای حضار پخش شد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*