رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان بر لزوم نقشآفرینی بیشتر فرهنگیان و آموزش و پرورش در نظارت و هدایت دانشآموزان در سطح شهر تأکید کرد و گفت: حضور آگاهانه و دلسوزانه معلمان در اجتماع، بهویژه در فضاهای عمومی، میتواند از بروز آسیبهای اجتماعی و رفتاری در میان نوجوانان جلوگیری کند.
به گزارش شرق گیلان نیوز ، دکتر ابراهیم خوشحال در نشست مشترک با نمایندگان دستگاههای اجرایی و ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت:
«در راستای فرمایشات رئیس محترم آموزش و پرورش لاهیجان، لازم است که موضوع نظارت و ارتباط فرهنگی معلمان با دانشآموزان جدیتر گرفته شود. در گذشته، نظام آموزشی ما ساختار بازرسی فعالی داشت و معلمان از نظر عملکرد آموزشی و تربیتی مورد ارزیابی مستمر قرار میگرفتند. امروز نیز چنین رویکردی میتواند به شکل فرهنگی و دلسوزانه در خارج از فضای مدرسه ادامه یابد.»
وی با اشاره به مشاهدات روزمره از حضور برخی دانشآموزان در ساعات آموزشی در پارکها و فضاهای عمومی شهر افزود:
«گاهی در اطراف پارکها، مانند باغ ملی یا حاشیه استخر، شاهد حضور دانشآموزانی هستیم که در ساعات درس در محیطهای عمومی وقت میگذرانند. حضور بازرس یا نمایندهای از آموزش و پرورش در این فضاها، حتی بهصورت نمادین و همراه با گفتوگوی دوستانه، میتواند تأثیر زیادی در اصلاح رفتار و بازگشت آنها به مسیر صحیح داشته باشد.»
رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان تأکید کرد:
«هدف از این پیشنهاد، تنبیه یا برخورد نیست، بلکه ایجاد ارتباط عاطفی و فرهنگی میان معلم و دانشآموز است. زبان معلم از سر مهر و محبت است و همین ویژگی میتواند در تربیت و بازگرداندن دانشآموزان به مسیر درست بسیار مؤثرتر از هر برخورد رسمی یا انتظامی باشد.»
دکتر خوشحال در پایان ضمن قدردانی از تلاشهای آموزش و پرورش شهرستان گفت:
«اگر این طرح با همراهی فرهنگیان اجرا شود، طی مدت کوتاهی شاهد کاهش حضور دانشآموزان در فضاهای نامناسب در ساعات درسی و کاهش آسیبهای اجتماعی خواهیم بود. شورای اسلامی شهر نیز آماده همکاری و حمایت از اجرای این برنامهها در راستای سلامت فرهنگی و اجتماعی شهر است.»
تمامی حقوق این سایت محفوظ است.